*Her kan türünün alabileceği yetenekler, kanın özelliğine göre değişir.
Kan türüne göre alınabilecek yetenekler aşağıda listelenmiştir.
N İ G R A L A RÖlüm: Öldürmek üzerine gelişen bir yetenektir. Her canlı varlık üzerinde etki gösterebilir. Bir kişinin tamamen öldürülebileceği gibi, bölgesel olarak da bu yetenek kullanılabilir. ( Mesela sadece kollarının ölmesi sağlanabilir.) Sapasağlam birinin öldürülmesi ile ağır yaralı birinin öldürülmesi eş değer değildir. Yaş, tecrübe ve yeteneklilik bu gücün kullanılmasında etkin rol oynar.
Karanlık: Karanlığı kontrol altına almak demektir. Bu yeteneğe sahip kişi karanlığı saldırı ve savunma amaçlı kullanabilir. Karanlıktayken yaralarını iyileştirebilir ya da karanlığı bir enerji gibi saldırı amaçlı kullanabilir. Gündüzleri karanlık ortamlar yaratılabilir, gölgelere hükmedebilir. Hatta yeterince karanlık ortamlarda kendini görünmez de yapabilir. Bu yetenekte ilerleyen kişiler, gölgeleri canlı bir varlık gibi kullanabilir.
İrade: Uygulanan kişinin iradesini kısıtlamayı amaçlayan özel yetenektir. Kullanıcısı düşünceleri etkileyebilir, istediklerini yaptırabilir. Yeteneğe sahip kişi zihne hükmederken, hükmü altındaki zihnin içerisinde gezinebilir. Uygulanan kişinin zihinsel gücüne bağlı olarak başarı oranı değişmektedir. Ancak bu alanda gelişen kişiler herhangi bir canlıya istediğini yaptırmakta zorluk çekmez.
A L B A L A RYaşam: İyileştirme üzerine gelişen bir yetenektir. Kullanıcısı yaraları tedavi edebilir, ölmek üzere olan canlılara hayat verebilir. Bu alanda yeteri kadar gelişildiğinde ölülere de hayat verilebilmektedir. Yaşam yeteneğini kullanan kullanıcının, kendisi birşey yapmadan da yaraları hızlı iyileşir. Bu yetenek 'ölüm' yeteneğinin zıttıdır.
Işık: Saldırı ya da savunma amaçlı kullanılabilen bir yetenektir. Kullanıcısı ışığa hükmeder. Güneşten enerji sağlar, karanlık ortamlarda ışık oluşturabilir, aydınlık ortamlarda kendini yarı görünmez bir hale getirebilir. Gerektiğinde saldırı amaçlı, enerji halinde de kullanılabilir. Bu yetenek 'karanlık' yeteneğinin zıttıdır.
Mantık: Düşünce alanında kullanılan bir yetenektir. Uygulanan kişiyi sözlerle kolay ikna etme, hamlelerini önceden tahmin etme, hızlı, kesin ve doğru stratejiler üretme gibi avantajları vardır. Kullanıcısı matematiksel hesapları hızlı yapar, hedefine ulaşmak için gerekenleri tespit eder, adım adım ilerler ve hedefine ulaşır. Büyük siyasiler bu yeteneğin büyük faydasını görürler. Yeteneğe sahip zihninin içerisine girilmesini engelleyebilir. Bu yetenek 'irade' yeteneğinin zıttıdır.
L A N C E U S L A RDenge: Kullanıcısı dengenin bir parçasıdır. Denge ise doğanın ta kendisi. Evrendeki her şey bir denge üzerine kuruludur ve bu yeteneğin kullanıcıları bu dengeler üzerinde bilinçli ya da bilinçsiz olarak etkiler. Dengenin çeşitleri vardır; Sosyal Denge, Güç Dengesi, Doğa Dengesi... Mesela kullanıcı bir ortama gittiğinde sosyal ilişkileri tamamen değiştirebilir. Rakiplerinin güçlerine göre bir anti-güç ile saldırabilir. Ya da doğadaki denge olaylarını etkileyebilir. Mesela su döngüsü gibi, ama bu tarz bir etki için bir gezegen dolusu lanceusdan fazlası gerekmektedir.
Zaman: Bu yeteneğe sahip kişi zamanda kontrole sahiptir. Geleceğe yahut geçmişe dair görüntüler elde edebilir. Ancak zamanda yolculuk yaptığında madden değil manen oradadır, bir bedeni ya da somut gerçekliği yoktur. Bu yüzden olayları kattiyen değiştiremez.
Boyut: Bu yeteneği kullanan kişi, zaman boyutunu değiştirmemek şartıyla bir yerden başka bir yere gidebilir. bu yetenekte uzmanlaşanlar, paralel boyutlar oluşturup bunlar arasında geçişler yapabilir.
& Yetenekler, öğrenciler için düşük oranda, yetişkinler de ise yüksek oranda başarılıdır. Kısacası güç yaş ile orantılı büyür.
& Zıt yeteneklerin karşılaşmalarında büyük bir enerji açığa çıkar ve iki taraftan biri büyük hasar görür.
& Nigra yetenekleri başka yaşamları çalmadıkça azalır. Çaldıkça güçlenir.
& Kazananı Vis Sanctus belirler.