Contraria Vocantum Rpg
Bir gezegen ve birbirine düşman iki ırk. Bir de arada kalanlar... Yüzyıllardır süre gelen bir savaş... Bu büyülü savaşa siz de dahil olun!

Üyeyseniz giriş yapın, eğer değilseniz hemen kaydolun ve eğlenceyi kaçırmayın!
Contraria Vocantum Rpg
Bir gezegen ve birbirine düşman iki ırk. Bir de arada kalanlar... Yüzyıllardır süre gelen bir savaş... Bu büyülü savaşa siz de dahil olun!

Üyeyseniz giriş yapın, eğer değilseniz hemen kaydolun ve eğlenceyi kaçırmayın!
Contraria Vocantum Rpg
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 Öneriler

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Vis Sanctus
Kutsal ışık|| Yaratıcı
Kutsal ışık|| Yaratıcı
Vis Sanctus


Mesaj Sayısı : 482
Kayıt tarihi : 07/11/10

Öneriler Empty
MesajKonu: Öneriler   Öneriler Icon_minitimeÇarş. Mayıs 04, 2011 8:14 pm

• Aşırı ağır betimlemelerden sakınmalısınız. Betimleme bir rol oyununda en önemli unsurlardandır ve tam kıvamında olmadan bir rol oyununa güzel demek zordur. Karakterin girdiği ortamın anlatılmaması bir eksiklikken, tavandaki lambayı anlatmak için bir paragraf yazmak da anlamsızdır.

• Karakterlerin fiziki görünümünden bahsedilmelidir ancak bu anlatımı yazıya yedirmek ve aralarda anlatmak önemlidir. Oyunu yazmaya başlarken ‘Susan şöyle şöyle bir kadındır. Bunu bunu yapmayı sever’ şeklinde bir anlatım yerine yazının değişik yerlerinde karakter özellikleri anlatılabilir. Bir bölümde ‘gülerken saçlarındaki altın sarısı bukleler dalgalandı’ benzeri açıklama eklenebilir. Burada asıl amaç kadının görünümünü anlatmak değilmiş gibidir ancak okuyucuda fiziki duruş bakımından bir izlenim bırakır. Aynı şekilde kıyafetlerden de bahsetmek önemlidir. Dış görünümünüzü net olarak belirtmelisiniz ki birlikte rol oyunu yazdığınız kişiler sizi betimlemekte zorlanmasınlar.

• Biçim güzelliği bir rol oyununun okunma oranında oldukça etkilidir. Çok fazla paragraf başı yapmak da, hiç yapmamak da yazıyı kötü gösterir. Yaklaşık her 7-8 satır bir paragraf olacak şekilde yazılan yazılar göze hitap eder. Elbette paragraf oluşturacağım diye anlamsız yerleri bölmek de olmaz ama yazılar buna göre ayarlanabilmelidir. Dialogları renklendirmek görünümü geliştirirken okunmayı da kolaylaştırır. Yalnız renklendirme yaparken de dikkat edilmesi gereken şeyler vardır. Mesela kullanılan renkler birbirine uyumlu seçilmelidir. Bir kişinin konuşmaları kırmızı iken, diğerinin mavi olması rahatsız edici bir görünüme sebep olur. Bunun yerine, eğer kırmızı kullanmak istiyorsak kırmızının açık ve koyu tonlarının kullanılması gerekir. ** Renklendirme farklı şekillerde yapılabilir. Örneğin kendi konuşmalarınızı bir renkte, geri kalan tüm konuşmaları başka bir renkte renklendirmek üzere iki ayrı renk kullanabilirsiniz. Ya da her karakter için başka renk tonu da kullanabilirsiniz. Ancak her nasıl yapacaksanız yapın, renklerin birbirine uymasına özen göstermelisiniz.

• Noktalama işaretleri ve imla bozuksa kimse yazınızı okumak istemez. Bu yüzden kelimelerin doğru yazıldığından, doğru kelimeleri seçtiğinizden, uygun noktalama işareti kullandığınızdan emin olmalısınız. Hatalarınızı görmenizin daha kolay olması açısından rol oyunlarınızı öncelikle word programında yazmanız tavsiye edilir.



** Renklendirme aşağıdaki örnekteki gibi yapılır.

Kod:
[color=#RENKKODU]RENKLENDİRİLECEK YAZI[/color]


Değişik renk kodları için; tıklayınız.

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Öneriler
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Contraria Vocantum Rpg :: RP Genel :: RPG Geliştirme Merkezi-
Buraya geçin: